onsdag 17 december 2008

Spännande dag

Dagen började tio i sju när jag vaknade, attans, vi ska gå om en timme och tio minuter! Hur ska vi hinna klart? Tur att mkt var förberett och att lillan bara sov, tog henne sovande ur sovpåsen och in i overallpåsen. Iväg i tid genom något mirakel och bussen hem till syrran. Där var det ännu mer tidspanik eftersom hon och lillgrabben blivit väckta tio i åtta! Tur att lillen skulle vara kvar med mig... Syrran skulle vara med sin stora pojk på förskolan och hälsa på, och få äta av den fantastiska maten de serveras där! Min lilla pojke är ju dock sjuk, så där stod jag för att pröva på livet som ensam trebarnsmamma varav ett då skulle vara tvillingpar då det endast skiljer en månad mellan våra småttisar.

Lilla E är inte så lätt att göra nöjd, så han var väl inte på tip top humör hela förmiddagen. Mest spännande var när han var svinförbannad, lilla M var hungrig och stora E skulle kissa på pottan... Nåja, de partade på en flaska välling och var någorlunda nöjda båda två. Halv elva somnade lilla E i sin spjälsäng med hjälp av speldosan, vilket även lilla M gjorde senare när alla barnen var vakna igen och lunchen för mina egna barn och mig var avklarad. Återstod bara lilla E som sovit, men då kom hans mor hem och gjorde livet betydligt enklare! Hade tom hunnit diska några tallrikar, bestick och en nappflaska innan lilla E vaknade. Lilla M lekte i vardagsrummet och stora E tog god tid på sig att äta lunch. Syrran var impad att jag hunnit det ändå!

Fick även stora E att sova även om syrrans stora grabb ville att han skulle vara vaken så de kan leka. Men de leker ju ändå inte med varandra utan brevid varandra iaf... Med två sovande barn fick vi tid till att göra närvarokort, urbota tråkigt men nödvändigt för att föreningen ska få bidrag och vi ska få ut arvodet! Vid fyra började vi förbereda oss för hemfärd och vid halv fem kom vi faktiskt iväg. Hem och fixa lite enkel mat, den stod sambon för. Ingen kulinarisk höjdare kanske med pulvermos, bacon, köttfärs och wokgrönsaker. Men jag kan inte begära så mycket heller just nu!

Stackars sambon åkte till Huddinge Sjukhus för att gå till sjukgymnasten, där fick han vända i dörren för hon hade försovit sig och de hade minsann inget nummer till honom så de kunnat avboka. Dessutom hade han glömt att ta morgonmedicinerna så han fick åka hem och ta kortisonet och magmedicinen. Ingen hjälp där precis! Väl hemma hade han däckat och sovit till kl tre, satt på tv'n och somnat där ist... Vissa dagar med MB Stills är ju verkligen inte roliga...

Nu på kvällen myste vi med pepparkakor, clementiner och glögg/juice. För tillfället sover lillen i sin säng (och inte vår som förra), lillan sover på en filt på golvet här brevid mig och sambon ligger i soffan och zappar.

Ha en trevlig fortsatt kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar