fredag 26 december 2008

Annandagsmorgon

Lillen springer runt i nya pyjamasen han fick igår när vi hade besök. Nu ska han städa tågbanan som han inte kunde slita sig ifrån igår! Bästa presenten? Filmen om Halvan som kör bärgningsbil, brandbil och polisbil var också en höjdare, den tittade han på flera gånger både julafton och juldagen och tjatar om nu också. De två sakerna lekte han med igår...han tog fram duplot också för att bygga till tågbanan iofs. Själv vart jag jättefin i min totalt klockrena julklapps-t-shirt jag fick av yngsta syrran, den är mig i ett nötskal! Texten lyder:

I never finish anyth

Så mig helt enkelt. Precis så är det! Nu hör jag sambon gnälla om frukost, fast det bara är han och Malva som ätit. Erik har iofs tjatat om frukost sen han gick upp halv nio. Men först tog det tid för mig att orka gå ur sängen, så försökte jag få lillan att somna om men se det gick inte, ännu svårare var det med en storgrabb som hoppade omkring i sängen!

Juldagsmorgonen var skön, efter sen spelkväll med Retro. Lillan sov med morfar så när hon vaknade vid halvniotiden gick han upp med henne. När sen lillen vaknade tio över nio och ville kissa på pottan på nedervåningen gick även han till morfar. Vi kunde ta sovmorgon! Åh vad skönt. Idag åkte ist sambon iväg vid strax efter halv nio. Mina päron kom och hämtade honom så letade de diskmaskin hit som vi har fått i kombinerad julklapp och bröllopspresent. Mamma vill dessutom ha en ny videokamera som håller fokus när man filmar. Dock upptäckte de att eftersom rean började kl 8 och butikerna har max fem ex av det de rear ut så fanns det ingenting kvar kl 9. Bara Computer City som inte var så fullt med folk, de som ska köpa ny dator tog alltså sovmorgon till skillnad mot resten!

Nej, nu är det dags för frukost! Klockan ett är det baluns i Vendelsö Bygdegård med hela släkten på pappas sida, vi blir väl runt 30 stycken, inte konstigt att det är lite för många för att klämma in i farmors tvåa nu! Dessutom en nästan femåring, tre snart treåringar, två halvårsbebisar och en tremånaders. Lägg till den stora magen som blir bebis i mars/april om jag minns rätt. Det blir mer och mer spännande helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar