onsdag 24 december 2008

10 minuter kvar till Kalle Anka

Nu har vi haft andra sittningen med julklappar!
Första var på morgonen, när lillen fick valet att öppna ett par paket eller äta frukost, enkelt val kan man tro, och det tyckte han också, frukost såklart! Lugn och ro hemma, bakade gafflade havrekakor till lillens stora förtjusning: pepparkakor! Äta pepparkakor! Hade bara varit nöjd om han fått äta upp alltihopa på en gång...hihihi
Nu är vi hos mina föräldrar, alla syskon med respektive och familj är samlade. En massa julklappar är öppnade, några få är sparade till tredje sittningen, den där min mormor och morfar har kommit. Då finns det inte så mycket tålamod för en massa paket, det räcker med några få. Jag och mellansyrran är julfina i våra likadana tröjor vi shoppade i Farsta, mamma frågade om vi handlat samtidigt, joo, det har vi ju...
Lillen är glad över playmobil-buss och duplo-städmaskin. Det hade räckt med en enda sak till honom, en av dem...för han är liten än. Alla har våndats över ljuden syrrans storgrabb frammanade ur sin nya dansmatta, jag och mormor har redan ifrågasatt att vi valde den där på maxi igår.

Nu börjar det bli dags för kalle, bara minuter kvar. Håller jag på traditionerna så ska jag somna i soffan snart hihihi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar